המשך

ממני אליכם

עומדים לפני בניית בית חדש? יש כמה דברים חשובים שכדאי להתייחס אליהם כדי שהבית יהיה נעים יותר, מואר יותר, מאוורר יותר מבלי להשתעבד למזגן…– נתחיל בהעמדה נכונה של המבנה ביחס לשטח הקיים תוך התחשבות בגורמים כמו כיווני השמש באזור,   צמחייה קיימת, מבנים נוספים שיוצרים הצללות, משטרי רוחות, טופוגרפיה ועוד.   תכנון נכון יקח בחשבון שכלול של..

קרא עוד
01.

אז מה עדיף? בית בקומה אחת או בשתי קומות? לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, ויש יתרונות לכאן ולכאן וכמובן העדפות אישיות. לרוב, הנתונים של השטח מכתיבים את הבחירה- שטח המגרש ומגבלות קווי הבניין והמגרש – במקרה של מגרש קטן שאינו יכול להכיל את אחוזי הבניה המותרים והרצויים בקומה אחת. או במקרה של בית דו..

קרא עוד
02.

לבית שלנו יש יחסי גומלין עם המרחב העוטף אותו. לקשר פנים-חוץ יש חשיבות רבה בתכנון הבית ובתחושה שתהיה לנו בתוכו. התכנון האדריכלי כולל כבר בשלב הראשוני התייחסות גם לשטח שעוטף ומקיף את הבית- פינות ישיבה, בריכה,פינת מנגל, שולחן אוכל- כל אלה מכתיבים את עיצוב הגינה. וכן את המיקום של החללים בבית בכדי להבטיח התנהלות נוחה..

קרא עוד
03.

  כמה פעמים נתקלתם בבית יפה ומושקע שעדיין תלויות בו נורות קבלן שנשארו משלב הבניה? בניית בית היא תהליך ארוך ומלחיץ נפשית וכלכלית, ולרוב לקראת סופו התקציב נגמר מבלי שהספקנו לקנות כל מה שחלמנו … לכן כדאי להחליט מראש על תקציב ולהגדיר מה הם הדברים שאתם לא יכולים בלעדיהם ומה יחכה לסיבוב הקניות הבא.  ..

קרא עוד
04.

……. אז כבר אמרתי שאני אוהבת את העבודה שלי… השלב שאני הכי אוהבת זה להתחיל לתכנן פרויקט חדש מאפס, לקחת דף חלק ולהתחיל לדמיין …ולתרגם את החלומות שלכם לבניין:) אבל עוד לפני החלומות העיצוביים, הפונקציונליים, והאילוצים התקציביים, יש כמה דברים חשובים שכדאי להתייחס אליהם כדי שהבית יהיה נעים יותר, מואר יותר, מאוורר יותר… מבלי להשתעבד..

קרא עוד
05.

  אם פעם המטבח היה חדר סגור עם דלת כדי להסתיר את הכלים, הבלגן והריחות… וביקרו בו רק כדי לבשל או לאכול, הרי שהיום הוא החלל שבו אנחנו מבלים יותר מכל חדר אחר בבית, הוא מקום ההתכנסות של דיירי הבית, הוא המקום בו מתנהלות רוב השיחות, המקום בו משחקים ומציירים עם הילדים, בעידן המחשבים הניידים..

קרא עוד
06.

  אומרים שבחיים כל תכנון הוא בסיס לשינויים… כך גם באדריכלות – ככל שאנחנו משתנים, מתפתחים, משנים ומוסיפים תחומי עניין, כך גם החללים שאנחנו חיים בהם צריכים לעתים להשתנות כדי להתאים לנו יותר. בין אם בגודל, בחלוקה, במידת הפרטיות, או אפילו רק בסגנון. כשאני מתחילה לתכנן עבורכם בית, חשוב לי שיתאים לכם כרגע כמו כפפה..

קרא עוד
07.

  כשביקשתי מהצבעי לצבוע את הקיר בסלון באפור גרפיט הוא היה מזועזע… ואמר לי שמעולם לא עשה צבע כלכך כהה בתוך בית… אחרי שסיים לצבוע אמר שצדקתי וזה משנה את כל החלל. עד היום הקיר הזה הוא החביב עלי בבית. הצבע משלים את התכנון האדריכלי ומחדד ומדייק אותו. אני אוהבת לשלב צבע בתכנון ולהשתמש בכוח..

קרא עוד
08.

  תובנות של אדריכלית בימי קורונה… כשנמצאים בבית כל כך הרבה שעות וימים, לומדים להעריך דברים שיש בו, בבית, להבין מה חסר ומה היינו רוצים שיהיה. אני שמחה שאנחנו עוברים את המשבר הזה בבית הזה – שתכננתי כמו שחלמנו וחשבנו שבית צריך להיות, במגבלות ואילוצי התקציב כמובן :), ובזכותו התקופה הזו היתה נסבלת ואפילו עברה..

קרא עוד
09.